قدس آنلاین - یزد : دبیر شورای عالی فضای مجازی ارتباط جمعیت و اشتغال را از ضرورت های امروز دانست و گفت: در 50 سال اخیر جمعیت ما سه برابر شده است؛ دو دهه دورۀ تداوم جوانی داشته ایم؛ بافت شهری و روستایی ما تغییر اساسی داشته است و حوادثی مانند جنگ و انقلاب و تحریم بر کشور گذشته است.

اشتغال کشور با محدودیت اشتغال به بازار داخل درمان نمی شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، ابوالحسن فیروزآبادی در همایش ملی تحولات جمعیت با بیان اینکه این رویدادها نابسامانی هایی در کشور پدید آورده است، اظهارداشت : امیدواریم با بررسی پژوهش های علمی و سیاست گذاری های درست، وضع جمعیتی ما از پنجرۀ جمعیتی به پنجرۀ توسعه ای تبدیل شود.

وی افزود: اکنون دغدغۀ جمعیت و اشتغال از مباحث مطرح در دنیا و جزو مسائل اصلی کشور است زیرا بافت اقتصادی در حال تحول است و اقتصاد برخلاف سابق فقط بر مبنای منابع پایه و صنعت نیست بلکه اقتصادِ خلاقیت محور و دانش محور در حال شکل گیری است.
قائم مقام وزیر تعاون تصریح کرد:  جامعۀ ما از سویی با تراکم نیرو روبه رو است زیرا هم باید نوسازی کرد و هم اشتغال ایجاد کرد و از دیگر سو مشکلات سرمایه ای موجب بی تعادلی شده است.

این مقام کشوری، به اقتصاد برون نگر و درون زا اشاره کرد و افزود : کشور باید در حوزۀ اشتغال استراتژی های ملی داشته باشد و درمان اشتغال فقط با محدود کردن کار به بازار داخل کافی نیست زیرا اگر همین گونه پیش رویم در سال های آینده با وضعینی روبه رو خواهیم شد که همۀ افراد بیکار جامعه از فارغ تحصیلان خواهند بود.

فیروزآبادی از مشکلاتی که دولت با آن دست و پنجه نرم می کند به مشکل نظام آماری، بازارکار و عدم تعادل نرخ بیکاری اشاره کرد و شاخص هایی مانند کاهش بهره وری، منفی شدن رشد جمعیت، کاهش مشارکت به ویژه مشارکت زنان را از عواملی دانست که کشور در پایان دولت دهم با آن روبه رو بوده است.

وی خاطرنشان ساخت : خواهش وزارت تعاون، کار و تعاون اجتماعی بزرگ تر کردن اشتغال رسمی و ایجاد تعادل میان منابع و مصرف است که امیدواریم جامعۀ نخبگی و تخصصی کشور به این پارامترها و نیز اشتغال و کیفیت جمعیتی کشور توجه ویژه داشته باشند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.